از آنجایی که همه افراد در تمام گروه های سنی در اینستاگرام اکانت دارند پس به سادگی می توانید از آن برای موفقیت یک رویداد کمک بگیرید. اگر می خواهید اسپانسرهای خود را معرفی کنید، نحوه برگزاری رویداد عالی را به همه نشان دهید و یا تعداد شرکت کنندگان بیشتری برای رویداد بعدی جذب کنید، باید بتوانید شرکت کنندگان را ترغیب کنید که از رویداد شما عکاسی کنند و در اینستاگرام قرار دهند.

استفاده از اینستاگرام برای موفقیت در رویداد

در ادامه به معرفی ده تکنیک برای تاثیر گذاری بیشتر روی شرکت کنندگان و تشویق آن ها به شیر کردن جزییات همایش می پردازیم.

1)    یک دیوار جذاب برای پس زمینه عکس ها درست کنید.

داشتن یک دیوار جذاب با طرحی منحصر به فرد شرکت کنندگان را تشویق می کند که در آن مکان عکس بگیرند. بهتر است این دیوار را در مکانی خلوت تر و دور از هیاهوی همایش قرار دهید تا افراد با خیال راحت و حواس جمع بتوانند به عکاسی بپردازند. برای این کار می توانید از یک کاغذ دیواری جذاب و یا حتی یک بنر بزرگ استفاده کنید.

 

2)    میز غذا را دیزاین کنید.

میز غذایتان را متناسب با مدل شرکت کنندگان همایش دیزاین کنید، یک عکس منتشر شده از یک میز جذاب این حس را به دیگران القا می کند که احتمالا آن فرد در یک مهمانی مهم، لاکچری و یا صمیمی است. برای این کار ظروفی متفاوت انتخاب کنید و از تاثیر رنگ سفره و شمع در طراحی غافل نشوید.

3)     لوازم چشم نواز استفاده کنید.

درست است که عمده تمرکز ما روی تاثیر فضای دیجیتال بر یک رویداد یا همایش است اما ایده گرفتن از طرح های قدیمی را به هیچ عنوان فراموش نکنید. در همایش تان از طرح های کلاسیک مانند کاغذهای کاهی، فونت های قدیمی و … برای طراحی بنر، برگه زمانبندی همایش یا نوشته های راهنما استفاده کنید و همیشه بخاطر داشته باشید که اینستاگرامر ها از این طرح ها به شدت استقبال می کنند و این قبیل عکس ها معمولا لایک خوبی نصیبشان می شود.
مثلا می توانید روی صندلی افراد کارتی مخصوص آن ها طراحی کنید، انتشار این عکس ها در فضای اینستاگرام این حس را به بیننده القا می کند که این همایش یک رویداد منحصر به فرد است که فقط افراد خاصی اجازه شرکت در آن را داشته اند.

4)    غذاهای جذاب سرو کنید.

درست است که پست گذاشتن از غذا در اینستاگرام دیگر آن استقبال همیشگی را ندارد اما هنوز هم بسیاری از مردم نمی توانند در برابر انتشار چنین عکس هایی مقاومت کنند. در نحوه سرو غذاها خلاقیت به خرج دهید و شرکت کنندگان را شگفت زده کنید.

5)    نوشیدنی را فراموش نکنید.

تمام توجه شرکت کنندگان را درگیر غذا نکنید و سعی کنید با ارائه نوشیدنی های جذاب بخشی از توجهشان را جلب کنید. بهتر است بجای ارائه شیشه یا قوطی نوشابه، نوشیدنی هایی با رنگ های متفاوت را با دیزاین خاص در لیوان سرو کنید. سعی کنید از تمام ظرفیت های موجود برای جلب توجه شرکت کنندگان و ترغیب آن ها به انتشار پستی در رابطه با همایش استفاده کنید.

6)    از گیاهان برای طراحی فضا استفاده کنید.

از تاثیر گیاهان و زیباسازی فضا با کمک آن ها غافل نشوید. فضای سالن و روی میزها را با گل های زیبا تزیین کنید. حتی می توانید روی صندلی تک تک شرکت کنندگان و در کنار برگه زمانبندی همایش یک گلدان کوچک کاکتوس یا ساکولنت قرار دهید. 

7)    فضای زیبایی برای برگزاری انتخاب کنید.

درست است که موقع انتخاب محل برگزاری همایش باید موارد زیادی را مدنظر قرار دهید اما انتخاب مکانی تاریخی، فرهنگی یا ساختمانی با معماری خاص می تواند شرکت کنندگان را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. بیشتر تصاویر پست شده در اینستاگرام مربوط به مکانی است که فرد به طور معمول و بیشتر اوقات در آنجا قرار دارد، به همین دلیل انتشار تصویر از مکانی که شرکت کننده در حال حاضر در آن نشسته است بسیار محتمل تر از حالتی است که کاربر به سمت دیوار تزینن شده برود و عکس بگیرد. خوب است به این موضوع نیز توجه کنید که در پایان همایش و با جمع آوری عکس های گرفته شده توسط شرکت کنندگان می توانید یک کالکشن زیبا با پس زمینه ای تاریخی و جذاب داشته باشید که برای تبلیغات همایش بعدی نیز بسیار به کارتان می آید.

8)    از هنر کمک بگیرید.

هر هنری می تواند حس بصری شرکت کنندگان را تحت تاثیر قرار دهد مثلا با قرار دادن یک سازه هنری در محل ورود مهمانان و یا حتی در سالن انتظار می توانید آن ها را به وجد آورید. عکس گرفتن از یک سازه هنری در مقایسه با یک دیوار  قطعا امکان بروز خلاقیت بیشتر و ثبت تصاویر متفاوت تری را به شرکت کنندگان می دهد.
دیدن سازهای هنری یک همایش در اینستاگرام بیننده را ترغیب میکند که به سایر عکس های گرفته شده در همایش نیز سر بزند و آن ها را نگاه کند. بسیاری از شرکت های برگزار کننده همایش این کار را مطابق با سلیقه شما انجام میدهند یا سازه هایی دارند که می توانید آن ها را قرض بگیرید.

9)    از لوازم اهدایی غافل نشوید.

لوازم اهدایی همان هدایای کوچکی اند که معمولا در پایان همایش در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرند. این هدایا یکی از جذاب ترین قسمت های همایش به حساب می آیند و معمولا افراد تمایل دارند عکسی از آن ها در فضاهای مجازی به اشتراک بگذارند. سعی کنید روی تمام لوازم اهدایی حتما نشانی از آن همایش یا اسپانسرهای آن قرار دهید هم چنین اگر تمام لوازم در کیفی قرار دارند می توانید طرح لوگوی همایش را در گوشه ای از کیف ثبت کنید.

نکته آخر استفاده از اینستاگرام برای موفقیت یک همایش

برای آنکه بتوانید عکس های منتشر شده از همایش را در اینستاگرام به سادگی پیدا کنید، می توانید برای همایش خود هشتگ خاص طراحی کنید و از شرکت کنندگان بخواهید که عکس های خود را به همراه این هشتگ منتشر کنند. می توانید از تکنیک FOMO که به معنای "سندروم ترس از دست دادن است" استفاده کنید و شرکت کنندگان را با برگزاری یک مسابقه یه این کار تشویق کنید. خوب است بدانید که ترنج نت با طراحی سامانه دبیرخانه آنلاین همایش (لینک دهی) این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد که تمام وظایف بخش دبیرخانه را به صورت اتوماتیک و از طریق یک وب سایت پیگیری کنید.